Mobilní operátoři v ČR

  • Srovnání telefonních operátorů

  • Výhodné balíčky s internetem a televizí

  • Sjednání tarifu z pohodlí domova



V České republice působí tři hlavní mobilní operátoři – T-Mobile, O2 a Vodafone. Ti k poskytování služeb využívají vlastní mobilní síť (vysílače, frekvenční pásma apod.). Licenci k provozování sítě jim udělil Český telekomunikační úřad (ČTÚ). Kromě velké trojky nabízí telekomunikační a datové služby na českém trhu také tzv. virtuální operátoři. Na rozdíl od klasických operátorů ale nevyužívají vlastní síť a nevlastní rádiové frekvence. Kapacity pro své služby si musí pronajímat od některého ze tří hlavních operátorů.



Přehled mobilních operátorů

  • tmobile logo

    T-Mobile

    Historie T-Mobile sahá do roku 1996, kdy společnost RadioMobil představila pod značkou Paegas tehdy druhého mobilního operátora v ČR. V roce 2001 se stal majoritním vlastníkem mezinárodní joint-venture Deutsche Telekom, pod jehož koncern spadá operátor dodnes. V návaznosti na vlastnickou změnu došlo v roce 2002 k přejmenování značky na T-Mobile. Podle podílu aktivních SIM karet je T-Mobile s přibližně 39 % aktuálně největším operátorem v ČR. Kromě mobilních služeb nabízí také pevný internet, internetovou televizi nebo IT řešení pro firmy.

    • Jméno společnosti: T-Mobile Czech Republic a.s.

    • Sídlo: Tomíčkova 2144/1, 148 00 Praha 4

    • Rok založení: 1996 (jako RadioMobil)

    • Vlastník: Deutsche Telekom AG

    • Zákaznická linka: 800 73 73 73 (po–pá 8–21 hodin)

    • Webové stránky: https://www.t-mobile.cz/

  • O2 logo

    O2

    Podle počtu aktivních SIM karet druhý největší operátor v ČR. V roce 2024 obstarávalo O2 přes 32 % „SIMek“. Jde o poměrně výrazný nárůst, ještě v roce 2020 se tato hodnota pohybovala okolo 28 %. O2 je nejstarším mobilním operátorem v Česku. Předchůdcem současné společnosti je Eurotel, který se na trhu objevil již v roce 1994. Pod značkou O2 působí operátor od roku 2006. Vedle mobilních služeb nabízí O2 také pevný internet nebo online platformu Oneplay, která vznikla sloučením O2 TV a streamovací služby Voyo.

    • Jméno společnosti: O2 Czech Republic a.s.

    • Sídlo: Za Brumlovkou 266/2, 140 00 Praha 4

    • Rok založení: 1991 (jako Eurotel Praha)

    • Vlastník: Skupina PPF

    • Zákaznická linka: 800 02 02 02 (8–19 hodin)

    • Webové stránky: https://www.o2.cz/

  • vodafone logo

    Vodafone

    Nejmladší z hlavních operátorů se na českém trhu objevil v roce 1999 pod značkou Oskar. V pozadí stála společnost Český Mobil, která se později přejmenovala na Oskar Mobil. V roce 2005 se jediným akcionářem společnosti stal britský Vodafone. Ten českého operátora vlastní dodnes. Stejně jako u konkurenčních poskytovatelů se v průběhu let rozrostly služby Vodafonu o internet nebo internetovou televizi. S podílem zhruba 25 % aktivních SIM karet jde o nejmenšího operátora z velké trojky.

    • Jméno společnosti: Vodafone Czech Republic a.s.

    • Sídlo: Náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5

    • Rok založení: 1999 (jako Český Mobil)

    • Vlastník: Vodafone Group

    • Zákaznická linka: 800 77 00 77 – zákazníci Vodafonu, 800 77 77 77 – další volající (pracovní dny 8–19 hodin, víkendy 8–17 hodin)

    • Webové stránky: https://www.vodafone.cz/

  • Tesco Mobile

    Největší virtuální operátor v ČR. Oproti velké trojce má Tesco Mobile velmi malý podíl na trhu – provozuje zhruba 1 % aktivních SIM karet. V porovnání s hlavními operátory nenabízí Tesco Mobile tak širokou škálu služeb, což ale platí i pro většinu ostatních virtuálních operátorů. Nabídka se soustředí hlavně na mobilní služby, k jejichž poskytování využívá Tesco Mobile síť O2. Operátor láká také na propojení s Tesco Clubcard, klubovou kartou obchodního řetězce.

    • Jméno společnosti: Tesco Mobile ČR s.r.o.

    • Sídlo: Vršovická 1527/68b, Vršovice, 100 00 Praha

    • Rok založení: 2012

    • Vlastník: Tesco Stores ČR a.s. (50 %) a O2 Czech Republic a.s. (50 %)

    • Zákaznická linka: 841 11 22 55

    • E-mail: info@tescomobile.cz

    • Webové stránky: https://tescomobile.cz/

  • Mobil od ČEZ

    Za druhým nejsilnějším virtuálním operátorem v ČR stojí energetická Skupina ČEZ. Jeho služby ale můžete využívat, i když energie od ČEZu neodebíráte. Podobně jako další virtuální operátoři se Mobil od ČEZ soustředí výhradně na mobilní služby. V nabídce najdete i jeden z nejlevnějších neomezených tarifů na trhu. Ke svému fungování si Mobil od ČEZ pronajímá síť O2.

    • Obchodní značka: Mobil od ČEZ

    • Rok založení: 2013

    • Vlastník: ČEZ Prodej, a.s

    • Sídlo: Duhová 425/1, 140 53 Praha 4

    • Zákaznická linka: 800 810 820 (po–pá 7–20 hodin, víkendy a svátky 9–17 hodin)

    • Webové stránky: https://www.cez.cz/cs/mobil

  • BLESKmobil

    První virtuální operátor v ČR. Na českém trhu se objevil již v roce 2012. Stejně jako Tesco Mobile nebo Mobil od ČEZ využívá síť O2. Své zákazníky kromě běžných balíčků s mobilními službami láká například na neomezená data na 24 hodin nebo odměny za dobití kreditu.

    • Obchodní značka: BLESKmobil

    • Rok založení: 2012

    • Vlastník: Czech News Center a.s.

    • Sídlo: Náměstí Marie Schmolkové 3493/1, 100 00 Praha 10

    • Zákaznická linka: 267 267 061 (pracovní dny 8–18 hodin)

    • Webové stránky: https://bleskmobil.cz/

  • GoMobil

    GoMobil začal nabízet mobilní služby v roce 2013, původně jako součást firmy TERMS a.s. V roce 2019 se od této firmy odštěpila samostatná společnost GoMobil s.r.o. Virtuální operátor využívá infrastrukturu T-Mobile. Na rozdíl od své nejbližší konkurence nabízí kromě mobilních služeb i internet nebo televizi.

    • Obchodní značka: GoMobil

    • Rok založení: 2013

    • Vlastník: GoMobil s.r.o.

    • Sídlo: Planá 67, 370 01 Planá

    • Zákaznická linka: 799 505 505 (pracovní dny 8–17 hodin)

    • E-mail: podpora@gomobil.cz

    • Webové stránky: https://www.gomobil.cz/

  • Kaktus

    Virtuální operátor, se kterým přišel T-Mobile v roce 2013. Pod značkou Kaktus se T-Mobile snaží oslovit především studenty a další mladé zákazníky, kteří chtějí jednoduché předplacené tarify, vše řešit v aplikaci a komunikaci v neformálním stylu.

    • Obchodní značka: Kaktus

    • Rok založení: 2013

    • Vlastník: T-Mobile Czech Republic a.s.

    • Sídlo: Tomíčkova 2144/1, 148 00 Praha 4

    • Zákaznická linka: Není (kontakt je možný přes aplikaci, chat na webu nebo ve zprávách na Facebooku)

    • Webové stránky: https://www.mujkaktus.cz/

  • LAMA mobile

    V síti Vodafone funguje od konce roku 2013 virtuální operátor LAMA mobile. Zákazníci mají k dispozici čtyři přehledné tarify. Díky vlastnickému propojení s Telly láká operátor také na zvýhodněnou televizi.

    • Obchodní značka: LAMA mobile

    • Rok založení: 2013

    • Vlastník: Quadruple a.s.

    • Sídlo: Starokolínská 306, 190 16 Praha 9 – Újezd nad Lesy

    • Zákaznická linka: *11 – ze sítě LAMA mobile, 277 270 180 – z jiných sítí (pracovní dny 8–16 hodin)

    • E-mail: info@lamamobile.cz

    • Webové stránky: https://www.lamamobile.cz/

  • MOBIL.CZ

    Společný projekt T-Mobile a mediální skupiny MAFRA. Virtuální operátor MOBIL.CZ nabízí širokou škálu mobilních tarifů včetně datových balíčků na kratší období nebo tarifů zahrnujících pouze volné minuty. Cestovatele mohou oslovit také datové tarify určené do zemí mimo Evropskou unii.

    • Obchodní značka: MOBIL.CZ

    • Rok založení: 2013

    • Vlastník: MAFRA, a.s.

    • Sídlo: Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5

    • Zákaznická linka: 3333 nebo +420 738 333 333 (pracovní dny 8–19 hodin)

    • Webové stránky: https://www.mobil.cz/

  • OpenCall

    Virtuální operátor, který se zaměřuje na levné mezinárodní volání. Zákaznická linka OpenCall funguje v 6 jazycích včetně ukrajinštiny nebo vietnamštiny. Kromě tarifů určených výhradně pro volání nabízí operátor také různé datové balíčky. K provozu svých služeb využívá síť O2, která je od roku 2016 vlastníkem OpenCall.

    • Obchodní značka: OpenCall

    • Rok založení: 2011

    • Vlastník: O2 Czech Republic a.s.

    • Sídlo: Za Brumlovkou 266/2, 140 00 Praha 4

    • Zákaznická linka: *88 – pro zákazníky OpenCall, +420 778 820 820 – další volající (po–pá 8–18 hodin)

    • Webové stránky: https://opencall.cz/

  • Czech Mobile

    Virtuální operátor, který staví svou nabídku především na tarifech pro děti a seniory. Tarif si lze sestavit na míru – libovolnou kombinací volných minut, SMS a dat. Pro své služby využívá Czech Mobile síť Vodafone.

    • Obchodní značka: Czech Mobile

    • Rok založení: 2014

    • Vlastník: Pilsen Mobile s.r.o.

    • Sídlo: V Bezovce 1361/30, Jižní Předměstí, 301 00 Plzeň

    • Zákaznická linka: *55 – ze sítě Czech Mobile, +420 778 159 177 – z jiných sítí (po–pá 8–16 hodin)

    • E-mail: info@czech-mobile.cz

    • Webové stránky: https://czech-mobile.cz/

Spočítejte si váš tarif

Vaše osobní údaje jsou chráněny v souladu s GDPR a nebudou použity k zasílání nevyžádaných nabídek. Informace o zpracování vašich osobních údajů, včetně vašich práv, naleznete zde.

Věděli jste?

OKU kód aneb jak si ponechat telefonní číslo

Měníte mobilního operátora a chcete si nechat stejné telefonní číslo? Žádný problém. Stačí, když novému poskytovateli služeb sdělíte svůj OKU kód. Jde o 14místný číselný kód přidělený ke každému telefonnímu číslu. Najdete ho v internetové samoobsluze stávajícího operátora nebo ve smlouvě.



Jak vybrat vhodného operátora?

Telefonní operátoři nabízí na první pohled velmi podobné tarify. Ve skutečnosti se ale liší nejen cenou, ale také kvalitou poskytovaných služeb. Při výběru operátora si nejprve ujasněte, jak by měl váš tarif ideálně vypadat. Hledáte výhradně mobilní služby, nebo komplexní balíček s pevným internetem a televizí?

1

Chcete spojit služby do výhodných balíčků? Pak se vám výběr do značné míry zúží na T-Mobile, O2 a Vodafone. Velká trojka operátorů totiž nabízí nejširší škálu služeb. Virtuální operátoři se obvykle soustředí jen na mobilní tarify.

2

Virtuální operátoři cílí hlavně na příležitostné uživatele mobilních služeb nebo specifické skupiny zákazníků (senioři, studenti, cizinci apod.). Tomu odpovídá i jejich nabídka, která zahrnuje spíše základní tarify, předplacené karty nebo okrajové produkty (samostatné datové balíčky, neomezené tarify na den apod.).

3

Pokud sháníte neomezený tarif, zaměřte se primárně na nabídku tří hlavních operátorů. Virtuální mobilní operátoři tyto tarify až na výjimky nenabízí.

Na co se soustředit při výběru operátora?


Cena:

Nejde jen o samotnou cenu volání, SMS a mobilních dat. Zaměřte se také na poplatky, které jsou na první pohled skryté. Může jít například o poplatek za aktivaci SIM karty nebo nového tarifu. Nepříjemné překvapení může způsobit také cena dokupovaných služeb (typicky dat) či roamingových poplatků.


Pokrytí:

Zvažte pokrytí v místě bydliště, zaměstnání nebo na chalupě. Sebelepší tarif vás nezachrání v případě špatného připojení. Úroveň připojení ve vybrané lokalitě zjistíte na VPortalu Českého telekomunikačního úřadu v sekci Mobilní služby.


Rychlost připojení:

Většina uživatelů se dnes neobejde bez pořádné porce dat. Pokud sháníte nejlevnější neomezený tarif, sledujte rychlost připojení. Mobilní operátoři ji u levnějších neomezených tarifů omezují. Jednotky Mb/s jsou vhodné spíše pro surfování internetem a posílání e-mailů. Pokud chcete na telefonu sledovat seriály nebo hrát online hry, hledejte tarify alespoň s 10–15 Mb/s.


Další služby operátora:

Řada zákazníků s mobilními službami řeší i pevný internet či televizi. Do výběru tak často promlouvají ceny a podmínky komplexních balíčků nebo třeba kanály zahrnuté v televizních platformách. Mobilní operátoři lákají také na zvýhodněné ceny mobilů, chytrých hodinek a dalších zařízení – obvykle v kombinaci se smlouvou na dobu určitou (například 2 roky). Chystáte se tyto ceny využít? Pak si nezapomeňte zjistit, za jakých podmínek budete zařízení doplácet v případě, že odstoupíte od smlouvy předčasně.

Zákaznická podpora:

Když se něco pokazí, jistě oceníte rychlou reakci. Proto si ověřte, kdy a jak mobilní operátory zastihnete. Má vybraný operátor online chat na webu, kontaktní e-mail nebo zákaznickou linku? Provozuje vlastní aplikaci? Jaké úkony v ní případně zvládnete vyřešit?

Neomezený tarif bez závazku nebo balíček s internetem i televizí?

Víme, který operátor nabízí váš vysněný tarif nejvýhodněji. Srovnejte si nabídky telefonních operátorů v naší online kalkulačce. Během pár kliknutí uvidíte, kdo vám nabídne nejlepší podmínky.

Časté dotazy

Kdo má nejlepší pokrytí v ČR?

Jak zjistit, komu patří číslo?

Co nejvíc žere data?

Jak dlouho vydrží 10 GB?

Nevíte si rady?

Nevíte si rady?


Ozvěte se nám. Naši specialisté jsou vám zdarma k dispozici každý pracovní den od 8:00 do 18:00 hodin.